De productkeuringen van het Nederlands Bakkerijcentrum worden steeds beter gewaardeerd. Tijdens de laatste meting scoort de NBC dienst een 7,5. De digitaliseringsslag die onlangs gemaakt is wordt daarbij als zeer positief ervaren (8,1). Ook de begrijpelijkheid van de rapporten scoort hoog onder de bakkers (7,9).
Nog meer gericht op advies
Om de productbeoordelingen nog beter af te stemmen op de behoefte van de bakker wordt jaarlijks onderzoek gedaan onder klanten die de dienst afnemen. Na een aantal stabiele jaren waarin de dienst met een 7,1 werd gewaardeerd, lijken de recente ontwikkelingen bij de dienst de bakkers enthousiaster te maken. Naast het digitaliseren van de rapportages gaat de aandacht ook steeds meer uit naar het advies op productverbetering.
Met de tijd meegaan
“In het onderzoek spreken bakkers duidelijk hun waardering uit wanneer zij bij een keuring ook praktisch advies krijgen”, aldus Gerard Hemmer, manager Productbeoordeling & Procesadvies. “Dit versterkt onze keuze om mee te groeien met de tijd waarin we ons niet moeten beperken tot alleen analyses, maar juist op een praktische manier de bakker de helpende hand moeten bieden.”
Digitaal inzicht
Sinds vorig jaar hebben alle bakkers die Productbeoordelingen afnemen digitaal toegang tot de beoordelingsrapporten via ‘Mijn NBC’. Dit maakt inzicht in rapportages uit het verleden en het delen van beoordelingsresultaten een stuk makkelijker.
Ruim 30% van de bakkers die productkeuringen laten uitvoeren voor het NBC heeft deelgenomen aan het onderzoek dat is uitgevoerd in het tweede kwartaal van 2015.