Inspiratiesessie: Blik van de Meester op brood in 2030

Als onderdeel van de collectieve imagocampagne Brood. Goed verhaal, organiseert NBC een tweetal inspiratiesessies 'Blik van de Meester Boulangers op 2030'. Meester Boulangers gaan aan tafel met een aantal experts uit de branche om te praten over hoe ons mooie product brood er in de toekomst uit zal zien. Welke uitdagingen en meevallers kunnen we verwachten?

Blik op de toekomst

Tijdens de eerste bijeenkomst op 22 september gaan de Meester Boulangers Peter Bienefelt, Hiljo Hillebrand en Wilfred Haafs in gesprek met specialisten uit de bakkersbranche. Zij spreken over het brood bakken in de toekomst en welke uitdagingen of meevallers de branche te wachten staan. Onderwerpen als grondstoffen, broodkwaliteit, verkoopkanalen, verpakkingen en het vak ‘bakker’ in 2030 komen zoal aan bod. Bij alle onderwerpen staat de volgende vraag centraal: ‘hoe zou dit er tegen die tijd uit kunnen zien?'

De tweede bijeenkomst is op 8 oktober. Dan gaan de Meester Boulangers aan de werkbank in gesprek met enkele (kritische) consumenten uit de samenleving, gesteund door een voedingskundige sidekick. Moeilijke vragen worden niet geschuwd. De Meester Boulangers beantwoorden deze aan de werkbank, omdat je als bakker soms ook antwoord kan geven door het laten zien van je vakmanschap.

Beide sessies worden begeleid door Ivo van Dijkhuizen, bij velen in de branche bekend.

Vanwege Corona zijn de bijeenkomsten - helaas - op uitnodiging. Verslag en de uitkomsten zullen via de vakbladen voor iedereen te lezen zijn. 

Over Brood. Goed verhaal

Deze bijeenkomst is onderdeel van de campagne 'Brood uit Europa. Goed verhaal'. Een meerjarige collectieve campagne, die we voor en door de sector doen. De uitvoering ligt in handen van NBC. Doel van de campagne is om consumenten hun liefde voor brood weer terug te geven. Dat doen we door mooie en juiste verhalen te vertellen aan verschillende doelgroepen, waarvan de consument de belangrijkste is. Met deze inspiratiesessie willen we de bakker een stuk inspiratie geven, om zo zijn klanten te bedienen, nu en in de toekomst.

 

 

Terug naar nieuws