Bakkers overtuigd van meerwaarde VersPlatform Nederland!

Het NBC en VersPlatform Nederland (VPNL) hebben begin vorig jaar hun krachten gebundeld. Vanuit deze samenwerking hebben Bakkerij Schalke en Bakkerij Olink een jaar lang voordelig kennis kunnen maken met de diensten van VPNL. Beide ondernemers zijn overtuigd van de meerwaarde van VersPlatform Nederland en hebben begin dit jaar een samenwerkings overeenkomst getekend om de ondersteuning in de huidige vorm voort te zetten.

Lees dit artikel ook op de website van VersPlatform Nederland

Begin vorig jaar hebben het NBC en VersPlatform Nederland tijdens de Bakkerij Dagen een samenwerkingsovereenkomst getekend, met als doel bakkers te ondersteunen op marketinggebied. Inmiddels is VersPlatform Nederland een bekende naam binnen de bakkerijbranche voor ondersteuning op het gebied van marketing, communicatie, sales en promotie.

Compleet dienstenpakket
Bakkerij Olink heeft het afgelopen jaar gebruik gemaakt van het VPNL Compleet pakket. Dit dienstenpakket bestaat uit marketingondersteuning, een op maat gemaakte website, een instore communicatiesysteem in de winkel en een online drukwerkmodule waarmee zij zelf prijskaartjes en posters kunnen maken.

‘Het contact met VersPlatform Nederland kwam precies op het juiste moment’, vertelt Inge Olink. ‘Ik was al enige tijd op zoek naar iemand die mijn website kon bouwen, maar wel eentje die ik zelf kan beheren. Bij de website van VPNL zit een servicecontract inbegrepen, waarbij een webredacteur de wijzigingen voor me doorvoert. Maar het systeem is zo gemaakt dat ik ook zelf dingen kan aanpassen en plaatsen.’

Professioneel marketingjaarplan
Bakkerij Schalke heeft het afgelopen jaar kennisgemaakt met de marketingondersteuning van VersPlatform Nederland. Met de gebieds- en klantinformatie uit de NBC gebiedsscan konden zij een gericht marketingjaarplan opstellen met Bakkerij Schalke. Met deze marktinformatie en ervaringen vanuit de bakkerij hebben zij een jaarplan opgesteld met ludieke en opvallende marketingacties.

‘Onze acties waren dit jaar niet op prijs gericht, maar op het versterken van ons imago. Onze klanten lopen namelijk niet harder voor aanbiedingen! Hierdoor is het effect van onze acties moeilijk te meten aan onze omzet, maar wel aan de reacties van onze klanten. De originele acties die wij bedacht hebben samen met VPNL geven reuring en interactie, dat vinden mensen leuk! Ondanks de ‘crisis’ zagen wij ons klantenaantal in de loop van het jaar weer aantrekken en zien we in onze winkel nieuwe gezichten en enthousiaste klanten!’, aldus Tamara Schalke.

Ga naar de website van VersPlatform Nederland

Terug naar nieuws