Broodoffensief start met platform brood.net

NBC lanceert online vraagbaak voor consumenten en professionals

WAGENINGEN - Vandaag lanceert het NBC het vernieuwde online platform brood.net. Hier vinden zowel consumenten als professionals alle denkbare informatie over brood. Ze kunnen er onder meer vragen stellen, recepten zoeken en informatie makkelijk delen via social media. Voor aanvullende vragen en advies heeft brood.net een eigen voedingskundige beschikbaar die tevens de website een persoonlijk gezicht geeft. Vanaf nu is brood.net ook de nieuwe noemer van alle communicatie die voorheen Voorlichtingsbureau Brood als afzender had. Het online platform markeert de start van een breder broodoffensief, waarvoor het NBC een meerjarig plan heeft opgezet.

Broodambassadeurs
Met de structurele aanpak om het imago van brood te verbeteren beantwoordt het NBC de vaak slecht onderbouwde kritiek op brood in recente dieetboeken, artikelen en blogs. Namens de bakkerijbranche zorgt het NBC via verschillende middelen en kanalen voor de uitleg waarom brood lekker, veelzijdig en gezond is. Een uitleg die broodambassadeurs onder consumenten en voedingsprofessionals voortaan makkelijk met elkaar kunnen delen. Het online platform brood.net is de eerste stap in deze aanpak en ook meteen de noemer van alle toekomstige communicatie. Daarmee wordt meer dan voorheen gericht op tweerichtingsverkeer.

Sprekende animatiefilmpjes
Consumenten lezen op brood.net alles over het verband tussen brood en gezondheid, kunnen er grasduinen in een uitgebreide broodencyclopedie en vinden er lekkere broodrecepten. Ook worden er antwoorden gegeven op de meest gestelde vragen over brood. Niet alleen tekstueel, maar ook in de vorm van sprekende animatiefilmpjes. Deze

filmpjes zijn voorbeelden van de laagdrempelige content die brood.net de komende jaren gaat inzetten richting de consument.

Alle informatie kan direct gedeeld worden via social media. Ook brood.net zal zich op social media bewegen om broodvragen direct te beantwoorden en consumenten op het platform te wijzen. Bovendien gaat een uitgebreide samenwerking met Smulweb broodliefhebbers en broodmijders wijzen op de nieuwe website. Brood.net is zowel op computers, tablets als smartphones te raadplegen.

Luisteren naar de consument
Het nieuwe platform zal regelmatig voorzien worden van up-to-date content, afgestemd op onderwerpen die leven bij de consument. Het NBC monitort daarvoor dagelijks al het open internet en social media via geavanceerde software. De branche is hierdoor in staat om adequaat te reageren op wat er in de samenleving speelt.

Sportcoaches, huisartsen en diëtisten
De interactieve site heeft een eigen gedeelte voor voedingsprofessionals, die dagelijks hun cliënten adviseren over gezonde keuzes. Dat kunnen bijvoorbeeld sportcoaches, huisartsen, diëtisten of gewichtsconsulenten zijn. Ook zij vinden er een schat aan informatie over brood en de wetenschappelijke onderbouwing ervan. Net als voor consumenten heeft brood.net voor deze professionals een eigen voedingskundige beschikbaar om antwoord te geven op specifieke vragen of om ze te adviseren. Met brood.net is er nu een up-to-date bron van makkelijk te delen betrouwbare broodinformatie waar consumenten en professionals uit kunnen putten.

brood.net wordt mogelijk gemaakt door financiële steun vanuit de Nederlandse bakkerijsector (NBOV en NVB).

brood.net in een notendop? Bekijk het introductiefilmpje!

Terug naar nieuws