Op 10 oktober organiseert NBC ‘de Proefles’, een PR-activatie die moet zorgen dat mensen brood koppelen aan eiwitten.
Eiwit is een belangrijke pijler in de lopende broodcampagne. De Nationale Eiwitstrategie vraagt om meer eiwitbronnen die plantaardig zijn én die dichtbij huis geteeld worden. Brood past hier uitstekend in. Want 2 sneetjes volkorenbrood levert meer eiwitten dan 1 ei. Toch leggen nog weinig mensen de link tussen brood als eiwitbron.
Als onderdeel van de broodcampagne heeft NBC een pr-activatie neergezet die daar verandering in moet brengen! Een proefles is dé manier om erachter te komen of je een bepaalde sport leuk vindt. Dit fenomeen proefles gebruiken we voor een sportieve workout gecombineerd met een broodproeverij, met echte eiwitboosters. We brengen dus sport, eiwitten en brood letterlijk dichter bij elkaar.
Een groep van 15 influencers en redacties is uitgenodigd ín een bakkerij om deze proefles mee te doen én daaruit content te maken voor hun eigen magazine, online platform en social kanalen. Zo laten we aan recreatieve sporters in heel Nederland zien dat brood een gezonde, eiwitrijke keuze is voor na het sporten.
Resultaten en sfeerbeelden van de Proefles volgen na afloop via NBC en de bakkerijvakbladen.