De Week van het Brood duurt dit jaar niet één, maar twee weken: van 20 januari tot 2 februari. Met een nieuwe vorm, namelijk het NK Broodbeleggen. Het NK Broodbeleggen, dat zich vooral richt op thuiswonende kinderen en hun ouders, vindt primair plaats op social media. De populaire influencers van het account 'Broodjestester' op Tiktok en Instagram gaan ons hierbij helpen. Deze twee populaire influencers met 96 duizend volgers op Instagram en 193 duizend op TikTok gaan zorgen voor veel online aandacht. Zij reviewen op hun account allerlei belegde broodjes. En vragen nu voor het NK Broodbeleggen hun volgers om hun favoriete broodje in te sturen, voor in de pauze, na een training, of een crazy smaakcombinatie.
De oproep die we gaan delen is simpel: ‘Deel jouw unieke belegde broodje met #NKbroodbeleggen op Tiktok of Instagram, tag @Broodjestester en maak kans op een review!’
‘De Broodjestester’ besteedt rond de Week van het Brood aandacht aan de ingezonden broodjes. En kiest – in overleg met representatie uit de bakkerij - een winnende inzending. Dat broodje maken ze na in een video waarin ze het broodje op hun typische manier proeven en beoordelen. Wie weet gaat dit broodje wel viral!
@Broodjestester op Tiktok en Instagram
Doe mee!
NBC organiseert het NK Broodbeleggen als sectoractiviteit. Bakkerijen groot en klein, leveranciers en retailers kunnen aanhaken bij het NK Broodbeleggen. Daarvoor zijn veel mogelijkheden. Denk aan posters in de winkel met ‘Koop hier je winnende brood’, win-acties, productstickers of digitale content. Uiteraard is er vanuit NBC ook een toolkit beschikbaar om promotiemateriaal mee te maken en inspiratie op te doen. Daarbij kan er ook een poster besteld worden (tot uiterlijk 9 januari 2025). Zo halen we het NK Broodbeleggen ook naar de winkelvloer en eigen social media kanalen, en worden jongeren en hun ouders op meerdere plekken en momenten herinnerd aan deze actie. En natuurlijk kun je het winnende broodje aanbieden in je winkel, of zelf een suggestie voor een inzending aanbieden.
Toolkit
We ontwikkelden een digitale toolkit waarmee het voor bakkerijmedewerkers mogelijk is om zelf advertenties, posters met eigen logo of online banners te maken. In de toolkit staat o.a. het logo van de Week van het Brood, beeldmateriaal en social media posts die je kunt downloaden en gebruiken. Ook staan er suggesties voor win-acties om te gebruiken in deze weken.