Week van het Brood: Volkoren in de spotlight

Brood is erg geliefd, maar er zijn ook mensen die brood laten staan. En niet altijd om de juiste redenen. Daarom gaan we de liefde voor brood weer aanwakkeren, met een campagne tijdens de Week van het Brood: van maandag 17 t/m zondag 23 januari.

Volkorenbrood staat in de spotlights onder het motto: ‘Iedereen heeft soms een beetje volkoren nodig.’ De mascotte van de campagne is een ‘volkorenbroodmannetje’ die mensen op een symbolische manier een steuntje in de rug geeft. 

Speciaal voor de Week van het Brood zijn er campagnematerialen beschikbaar om de verkoop van volkorenbrood te promoten en uw klanten meer te vertellen over het goede van volkorenbrood.

Doe ook mee! Samen maken we van de Week van het Brood een groot succes!

On- en offline campagne

Om de zichtbaarheid van de campagne te vergroten en de verkoop van (volkoren)brood te stimuleren, zijn er tijdens de campagneperiode verschillende promotiematerialen beschikbaar. Zoals posters en vloerstickers voor op de winkelvloer van supermarkten en bakkers en digitale banners en video’s voor social kanalen.

Social media video 'Iedereen heeft soms een beetje volkoren nodig'

Het volkorenbroodmannetje in deze video laat zien hoe volkorenbrood je net even dat steuntje in de rug geeft, als je het nodig hebt. Deze én andere video's zijn als download beschikbaar op brood.net/eudownloads. Laat klanten deze video zien via uw social media kanalen of beeldscherm in uw winkel!

Promopakket bestellen

Haak aan bij deze volkorencampagne in de Week van het Brood en bestel een promopakket. Dit pakket bestaat uit:  

  • Poster: voor in uw winkel, de etalage of het stoepbord
  • Wobbler en schapstrip: voor bij uw volkorenbrood, volkorenbollen, etc.
  • Vloersticker: plak ‘m op de plek waar u het meeste volkorenbrood presenteert
  • Folders om actief aan uw klanten mee te geven

De pakketten worden uitgegeven via de Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij (NVB) en de Stichting Ambachtelijke Bakkerij (SAB). Stuur een mail naar de vereniging waarbij u bent aangesloten

en vermeld het aantal pakketten dat u wilt ontvangen. Of informeer bij communicatie@nbc.nl hoe u een pakket kunt ontvangen.

Winactie voor klanten

Tijdens de Week van het Brood is er ook een winactie ‘Wie gun jij een beetje volkoren?’, waarmee uw klanten een heerlijke, exclusieve volkoren ontbijtbox voor iemand kunt winnen. De winactie loopt via de folder in het promopakket, via brood.net/weekvanhetbrood en de social kanalen van Brood.net. 

In het kort hoe het werkt:

  • De winactie loopt centraal via www.brood.net/weekvanhetbrood
  • Iedereen in Nederland kan daar iemand nomineren die volgens hem ‘een beetje volkoren goed kan gebruiken’.
  • Uit alle inzendingen trekt NBC 25 winnaars.
  • NBC verzorgt de inhoud van het ontbijtpakket, verpakking, een leuk kaartje, plus het transport naar jullie bakkerij. Voor de broodproducten hopen we uiteraard dat die vers uit de bakkerij aangevuld kunnen worden.
  • Woont één van de winnaars bij u in de buurt, dan nemen we contact op met de vraag of u wilt meewerken. Dat houdt in:
    • Dat u de ontbijtbox aanvult met lekkere (volkoren)broodproducten uit uw bakkerij
    • Het pakket bezorgt bij de winnaar.

Digitale materialen & tips

  • Digitale promomaterialen, zoals banners en afbeeldingen voor uw website, narrowcasting, nieuwsbrief en social media zijn beschikbaar op brood.net/eudownloads
  • De winactie loopt via de folder, website en social media. Berichten en afbeeldingen vindt u ook op brood.net/eudownloads
  • Op brood.net/weekvanhetbrood lezen uw klanten alles over de winactie en het goede van volkoren
  • Natuurlijk kunt u ook uw eigen volkorenbrood acties koppelen aan de campagne 

Aftrap van 2-jarige campagne

De Week van het Brood is de aftrap van de 2-jarige EU-imagocampagne ‘Brood. Goed verhaal, met graan uit Europa’. “Het mooie is dat de campagne niet na 1 week stopt, maar een vervolg krijgt met tv, radio en social media later in het jaar”, aldus Jenneke van Elderen, coördinator van de Week van het Brood. “Genoeg motivatie om het jaar 2022 samen goed te beginnen en de Week van het brood tot een succes te maken”.

Samenwerking

De Week van het Brood wordt mogelijk gemaakt door de Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij (NVB), Stichting Ambachtelijke Bakkerij (SAB), de Nederlandse Bakkerij Fabrikanten (NEBAFA) en diverse bakkerijfederaties uit België. De coördinatie van de Week van het Brood ligt bij het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC).  

Terug naar nieuws