Zoeken in Kennis & regelgeving:

Kennis & regelgeving

De bakkerijbranche is een dynamische wereld. De ontwikkelingen in de markt gaan snel. Hierdoor zijn processen en producten, maar ook wet- en regelgeving constant aan verandering onderhevig. Gelukkig staat u er niet alleen voor. Het Nederlands Bakkerij Centrum voorziet u van de juiste informatie en legt deze helder aan u uit. Voor vragen of advies over wetten en voorschriften, kwaliteitssystemen en nieuwe ontwikkelingen kunt u terecht bij onze kennisspecialisten. Zij denken graag met u mee en weten welke informatie voor u belangrijk is. En wilt u altijd snel toegang tot onze database met kennisartikelen? Download dan nu het Desktop icoon voor Windows.

Samen leveren we een bijdrage aan het succes van de bakkerijbranche!

17 mei 2017
Duurzaamheid wordt binnen voeding een steeds belangrijker thema. Daarbij gaat het om aspecten als milieu, herkomst, natuurbehoud, eerlijke handel en dierenwelzijn.In hoeverre is het telen van graan en het bakken van brood belastend voor het milieu? Nou, voor brood heeft u daar een bijzonder goed verhaal!Brood is niet alleen lekker en gezond, maar zeker ook een duurzaam product in onze voedselketen. Dat laten we graag zien aan de hand van de zogenaamde carbon footprint. Wat de carbon footprint precies is, leest u onder tabblad 3. Meer weten
15 mei 2017
Producten als oranjegebak en roombroodjes zijn bederfelijke producten. Aandacht voor hygiëne is belangrijk, zeker bij buitenverkoop, waar producten meer open liggen en de temperatuur kan oplopen. Onze hygiëneadviseurs geven een aantal praktische tips en adviezen die u kunt gebruiken om goed voorbereid Koningsdag in te gaan. Meer weten
9 Mrt 2017
Suiker en koolhydraten worden nogal eens door elkaar gehaald. Er zitten koolhydraten in brood. Betekent dat dan ook dat er veel suikers in zitten? En waarom wordt dan suiker toegevoegd? Dit zijn zo wat vragen die bij consumenten leven. Wij geven u een aantal vragen van consumenten over suiker met een kort en bondig antwoorden dat u kunt gebruiken in uw communicatie richting uw klant.  Meer weten

Pages