Ruim 200 (oliebollen)bakkers trappen oliebollenseizoen 2016 af

Op dinsdag 27 en woensdag 28 september vond de tweede editie van de Oliebollen Experience plaats bij het Nederlands Bakkerij Centrum in Wageningen. Ruim 200 bakkers en oliebollenbakkers kwamen naar het NBC om alles over dit oer-Hollandse product te weten te komen.

Na de eerste editie in 2015 hebben initiatiefnemers Koopmans Meel en NBC dit jaar met enkele aanpassingen de enthousiaste (oliebollen)bakkers nog meer bij kunnen brengen. Nieuw dit jaar was dat er voor zowel oliebollenbakkers als voor bakkers een aparte praktische workshop oliebollen bakken was. Daarnaast konden de deelnemers met het oog op de AD Oliebollentest zelf ervaren hoe een consumententest uitgevoerd wordt.

(On)gezonde oliebol
Een ander nieuw onderdeel dit jaar was de workshop over olie en frituurolie. De bezoekers werden geïnformeerd over alle ins en outs van dit belangrijke onderdeel van het oliebollen bakken. Volgens Zsuzsan Proos van het NBC wordt een oliebol niet alleen lekkerder bij de ideale frituuromstandigheden, maar ook een stuk gezonder!

AD Oliebollentest
Op uitnodiging van de organisatoren beantwoordde AD journalist Paul Hovius vragen over de AD Oliebollentest. Zowel vermaard als verguisd kan de jaarlijks terugkerende AD Oliebollentest (oliebollen)bakkers maken of kraken. Elk inzicht en elke tip van de man die al 20 jaar oliebollen recenseert is dus welkom. “Luister naar je klant, vergelijk jezelf met een ander en durf jezelf te verbeteren”, zo luidde het advies van Hovius.

Terug naar nieuws